З 2013 року Перша вантажна компанія займається реалізацією спеціальної програми. Вона спрямована на зростання ефективності управління вагонним парком. Таким чином, компанія має намір досягти певної економії. За 5 років вона зуміла оптимізувати витрати на утримання вагонного парку. Розмір економії склав понад 6 млрд. рублів. Таким чином, непроизводительная робота рухомого складу стала менш витратною. За минулий рік рівень оптимізації став ще вище.
У 2018 підприємство реалізувало безліч проектів в рамках програми. Були оптимізовані різні бізнес-процеси. Цього вдалося досягти як в комерційній діяльності, у сфері ремонту. Крім того, було розроблено низку спільних рішень з партнерами. Особливу увагу було приділено впровадженню нововведень. Так, мова йде про технології нормування робочого парку вагонів. Це було необхідно для здійснення робіт на залізничних станціях. Крім того, підприємство реалізувало у минулому році пілотний проект. Він стосується подання та відправлення цементовозів. Здійснювалося це на окремих ділянках Жовтневої магістралі. Таким чином, їх оборот став краще на 0,6 доби. У цілому виробничий цикл покращився на 0,25 доби.
Був ще один фактор, який вплинув на скорочення витрат. Це щільне співробітництво з Російською залізницею. Спільна робота стосувалася маршрутизації складів з порожніми вагонами. Вирушали вони за розкладом. Таким чином, розмір витрат знизився на 207 млн. рублів. Також було скорочено час перебування вагонів під навантаженням. Скорочення склало 0,3 доби. Під вивантаженням час скоротилася на 0,1 доби. Загальний економічний ефект від реалізованих проектів склав 795 млн. рублів.